fredag 3 februari 2017

Kontrollbehov


Har ni tappat kontrollen nån gång?
Sådär så man inte vet vart det ska sluta?
Att ens fokus inte existerar längre och man verkligen tappar allt?

Jag är där nu.. I desperat behov av en förändring. Tänker att det finns så mycket jag skulle kunna göra som är bättre än det jag håller på med nu. Snusar, dricker och tar in våldsamma mängder koffein. Nu menar jag inte att man är en dålig människa om man gör något av ovanstående men jag är ju inte en "lagom-person," jag missbrukar allt. För att förändra känslorna och hantera dem.

Ett steg i rätt riktning är väl att jag börjat med mediyoga, en och en halv timme i veckan när jag bara får fokusera på att slappna av. Inte det lättaste ska jag tillägga.

Varje gång jag måste ta tag i min dag är det som om allt virvlar upp och gör mig skräckslagen. Kan inte bara gå till jobbet och känna att det är okej, måste ha mina stöttepelare som just nu är ovanstående preparat. Tappar fokus helt. Tappar bort mig själv och blir livrädd. Vill verkligen inte ha det såhär. Men jag vet inte vad jag ska göra istället?! Tänker att jag ska träna/gå ut och gå/jogga men allt går ju till överdrift.. Fokus Emma, fokus.. Hur fan gör man?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar