torsdag 2 februari 2017

Torsdagsdrömmar


Har kommit fram till att torsdagar inte är min bästa dag.. Haft ångest sen jag vaknade typ. Men jag har iallafall varit till jobbet och städat ur kylskåpet så Bazzes smörgåstårta får plats i morgon (han fyller 25 idag.) Hans familj kommer hit på lördag och firar honom :)

Jag har funderat på vart jag skulle vilja vara om fem år.. Ganska svårt för någon som inte ens kan se en månad framåt men om man fick drömma?

Då skulle jag vilja ha råd att åka till Florens typ två gånger om året, ha en stadig inkomst och ett jobb som får mig att må bra. Helst av allt skulle jag vilja ha ett "hemifrån-jobb" och sköta mig själv, inte vara beroende av någon annan och inte känna någon press. Press finns det ju alltid men låt oss säga att jag vill ha positiv press? Jag vill ha en fungerande vardag, där jag tar hand om mig själv och är stabil i min sjukdom och kan hantera mig själv på ett bra sätt. Skulle även vilja kunna sätta mig ner och rita. Något jag alltid älskat men som jag inte finner ro till nu. När jag var i Florens tyckte jag det var underbart att rita och skissa. Har ju en dröm om att göra klänningar. Tänk att få sy en alldeles egen, underbar klänning?! Nått som folk bara skulle säga "WOW till, en sån vill jag också ha!"

Jag är oerhört tacksam för att jag orkar och får jobba hos Mia. Jag vill lära mig mer och förhoppningsvis få mer ansvar. Att åka på mässor är (tummen upp!) Något att se fram emot, även om det är ganska krävande också. För någon som har svårt att hantera intryck blir det ganska mycket efter två-tre dar. Men det är såååå kul!

Kram på er alla där ute :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar